=16pxBeste vrienden en vriendinnen van de Ayurvedische keuken,Dit is een speciale nieuwsbrief over de mogelijkheid om een Ayurvedische Detox (Pancha Karma) te doen op een goede plek en met korting voor mensen uit het netwerk van mijn kookstudio.

Een korte historie:

Pancha Karma is detoxen, revitaliseren, verjongen en genezen via de behandelmethoden van de duizenden jaren oude medische kennis van Ayurveda. Er zijn talloze pancha karma centra over de hele wereld, maar het hart van de Ayurveda ligt nog steeds in Kerala, Zuid-India.

In de afgelopen twee jaar hebben meer dan 60 mensen uit mijn netwerk een fantastische tijd gehad in het Sristhi Pancha Karma centrum bij Trisshur. Groot was de teleurstelling toen het centrum opeens verkocht werd. Dr Philip, de hoofdarts van het centrum, is meteen op zoek gegaan naar een andere plek waar ze hun authentieke pancha karma behandelingen zouden kunnen voortzetten, en om een lang verhaal kort te maken: Justine en ik komen er net vandaan! En we hebben het er zo ontzettend goed gehad….. en na ons zijn er nu al vijf andere mensen uit mijn netwerk (geweest). Dus het gaat allemaal door

* Alle informatie die ik nu geef is gebaseerd op hoe het was toen wij er waren. In de loop der tijd kunnen dingen natuurlijk enigszins veranderen. Op mijn website komt een permanente pagina Pancha Karma die ik kan updaten.

Over Aadithyaa Lake Side Resort

Aadithyaa Lake Side Resort is een kleinschalig Ayurveda centrum dat aan een van de meren van de beroemde Backwaters van Kerala ligt. De backwaters zijn een enorm uitgestrekt merengebied, verbonden met de oceaan, dus met brak water, mangroves, veel vissen, fascinerende blauwe kwallen en we hebben zelfs een familie zee otters zien spelen. Idyllisch dus!

Tot voor kort was Aadithyaa vooral een vakantie/weekend verblijf voor Indiërs en hoewel er twee volledig ingerichte  Ayurveda behandelingsruimtes zijn, werd daar niet veel mee gedaan.

Dat is nu helemaal anders: Aadithyaa werkt samen met dr Philip, die het Ayurveda gedeelte verzorgt, en de staff van Aadithyaa is verantwoordelijk voor alles eromheen (kamers, maaltijden, uitstapjes, afhalen van het vliegveld enz)

Kijk maar eens hoe mooi het er is! www.lakeside.in  en aadithyaaresorts.com 

De huisjes, het restaurant en de behandelingsruimte liggen in een prachtige tuin/park met een Ganesh tempeltje, een Ayurvedische kruidentuineen yoga prieeltje, fijne plekjes om te zitten, en een zwembad met bronwater! 

Het Pancha Karma programma

Aan het centrum zijn twee Ayurvedische artsen verbonden: een “senior”  (zeer ervaren) arts (Dr Jince Joseph), inwonend, die de diagnose stelt en een persoonlijk behandelplan voor je opstelt.

Een “junior” arts (Dr Laksmi,net afgestudeerd) die elke dag komt kijken hoe het gaat en wat er nodig is.

Op basis van je behandelplan (dat dus helemaal persoonlijk is en zo nodig steeds wordt bijgesteld), krijg je elke dag één tot anderhalf uur Ayurvedische massages, en Ayurvedische voedingssupplementen

Plus elke dag een uur tot anderhalf uur hatha yoga en meditatie van een ervaren yoga leraar.

En elke dag verrukkelijke Zuid-Indiase maaltijden….  deze zijn tri-dosha (geschikt voor alle dosha's) detox en uiteraard vegetarisch

De kamers

Er zijn vijftien kamers in drie verschillende prijsklassen, dus voor elk wat wils

Vijf Deluxe Rooms (voor een, twee of drie personen) , vijf Villa's (voor een tot vijf personen) en vijf Cocoon appartementen (voor 1 tot 2 personen). Elke kamer heeft z'n eigen badkamer met warm (en koud) stromend water, airco, een hang/legkast en een overdekte verandaWifi is er goed en gratis.

De omgeving

Wij hebben nog lang niet alles gezien! Rust is tijdens de kuur belangrijk,  maar beweging ook.  Dus aan jullie om verder te ontdekken… maar een paar dingen kunnen we al doorgeven:

Rondom het backwatermeer kun je ontzettend leuk en avontuurlijk (maar absoluut niet gevaarlijk) wandelen over een soort bospaadjes.

Er zijn ook twee fietsen beschikbaar

Vijf minuten lopen vanaf het centrum ligt een groot zoetwatermeer. Ik vond het zo heerlijk om daar te wandelen en vooral om vogels te kijken! Gewoon zitten aan het meer met een verrekijker…..ooievaars, Brahmaanse wouws, ijsvogels, buulbuuls - al nieuwsgierig? 

Er zijn prachtige tempels om te bezoeken, op korte afstand rijden. Er gaat vanuit het centrum altijd graag iemand met je mee: de architect-eigenaar van het centrum, Mr Ashok Kumar, bezoekt heel graag tempels en hij noemt zichzelf een story-teller….hij kent zoveel mooie en diepzinnige verhalen uit het Hindoeïsme…we hebben avonden aan zijn lippen gehangen.

Akhil is de jonge en enthousiaste secretaris van dr Philip en hij staat graag op alle manieren voor je klaar.

Naast de verschillende Krishna-Shiva-Ganesha tempels is er ook de Sasthamcotta Sree Dharma Sastha tempel, waar apen feestmaaltijden op bananenbladeren krijgen voorgezet… 

De ashram van moeder Amma is op 20 km afstand, en je bent er welkom

En vooral! Kanotochten over de backwaters, met schipper Steven, zie hoe er geleefd en gevist wordt, hoe de tijd hier heeft stilgestaan. We hebben zo genoten van de rust, de stilte, de weelderige begroeiing van de eilandjes,  en de dorpjes die er uitzagen als een Indiaas Giethoorn, overal slootjes en gammele bruggetjes…

En natuurlijk een keer naar Kollam, naar het strand en lekker shoppen

Maar nu iets heel anders: Het Klimaat

De beste tijd om naar India te gaan is ongeveer vanaf begin september tot de tweede helft van maart. Daarna wordt het voor ons westerlingen gewoon te heet.

Dus ook voor de pancha karma is deze periode perfect, en de meeste mensen zullen dan gaan.

Maar bekijk het ook eens zo: de regentijd, van juni t/m augustus is geen toeristentijd (dus de vliegtickets zijn véél goedkoper en vanuit Adithya krijg je in die periode ook nog eens korting) en is eigenlijk de beste tijd om een pancha karma te doen!  Juist dan staat je huid zo open dat de medicinale kruiden het beste worden opgenomen, en door de transpiratie (enorm hoge luchtvochtigheid) scheid je ook heel goed afvalstoffen uit. En je kunt helemaal naar binnen gaan! Alle rust, genieten van de grootsheid en de heftigheid van de natuur….

Uitstapjes zijn niet onmogelijk want het regent niet de hele tijd

Verder vonden wij in december het klimaat goddelijk… net als je denkt “nu wordt het wel wat warm” stak er vanuit de zee een heerlijk briesje op.

Muggen zijn alleen tijdens de zonsondergang actief (ongeveer een uur), dus wel muggenspul mee.

Ik hoop dat je zo een indruk hebt. En er al enorm veel zin in krijgt!

Mail voor alle inlichtingen en boekingen naar 

aadithyalakeside@gmail.com  (de administratie)

 of naar Mr Kumar ashokaadithyaa@gmail.com

Tel:  target="_blank">+91 476 3252190

  target="_blank">+91 93499 94474

Zeg dat je via mij komt (noodzakelijk voor de korting) en zet mij in de cc (info@kookstudio.net)

Stel al je vragen rechtstreeks aan het centrum: er wordt altijd, snel en in redelijk goed Engels geantwoord.

Disclaimer: Ik deel heel graag mijn enthousiasme over dit centrum met jullie, en ik heb kortingen bedongen voor mensen uit mijn netwerk. Maar ik ben niet verantwoordelijk voor iemand anders' ervaringen, en ik ben ook geen tussenpersoon.

De prijzen zijn allemaal inclusief halen vanaf Trivandrum Airport, het verblijf, alle maaltijden, consult plus het volledige Ayurveda behandelingen pakket, de voedingssupplementen (medicijnen), de yoga/meditatielessen en een aantal uitstapjes (bijvoorbeeld in de eigen houseboat, een kanotocht, een kookles - bespreek het maar ter plekke)

Afhankelijk van je keuze van de kamer zijn de kosten dus wat hoger dan in Srishti, maar dat was echt de allergoedkoopste van heel India, en die prijs was eigenlijk niet te doen. (en zoek de verschillen….wat er in Adithya allemaal niet méér is)

Hier wordt naar je geluisterd als je wat nodig hebt, en er alles aan gedaan om je verblijf fantastisch te maken. Vergeleken bij andere pk centra is Adithya nog steeds een van de goedkoopste, en je weet nu wat je er krijgt

Hieronder de tarieven en daaronder een aantal foto's die we zelf hebben gemaakt.

Ik hoop dat je in elk geval al van deze nieuwsbrief genoten hebt, en wie weet vertel je later je eigen verhalen! MonthDeluxe RoomsVillaCocoon Apartment 

 

1 Pers 

 

2 PersWith extra bed

 

3 PersMain RoomMain RoomMain Room with extra bedMain Room with 2 extra bedsMain Room with Cocoon ap1 Pers2 Pers3 Pers4 Pers5 Pers1 Pers2 PersJan Feb May Sept Oct Nov Dec90 Euro/Pp 1 Night70 Euro/Pp  1 Night67 Euro/Pp 1 Night115 Euro/Pp 1 Night95 Euro/Pp 1 Night84 Euro/Pp1 Night78 Euro/Pp 1 Night74 Euro/Pp 1 Night69 Euro/Pp 1 Night55 Euro/Pp 1 NightMarch April June July Aug80 Euro/Pp 1 Night63 Euro/Pp 1 Night60 Euro/Pp 1 Night103 Euro/Pp 1 Night85 Euro/Pp 1 Night75 Euro/Pp 1 Night70 Euro/Pp 1 Night66 Euro/Pp

1 Night

62 Euro/Pp 1 Night50 Euro/Pp 1 NightPS: Een pancha karma werkt pas echt goed (en maandenlang door) als je het minstens twee weken doet. Drie weken is ideaal en vier weken ook. Er geldt een toeslag van 9,- per dag voor boekingen van minder dan 14 dagen. 

Kijk voor alle kookcursussen en workshops hier:http://www.kookstudio.net/category/agenda/

Adithya vanaf het water
De masseuse is er klaar voor
Onze yogaleraarBekijk alle foto's=19pxRada’s Kookstudio

www.kookstudio.net

=19pxinfo@kookstudio.netCopyright © 2017 Rada's Kookstudio, All rights reserved.

Je ontvangt deze nieuwsbrief omdat je een cursus bij mij hebt gedaan of omdat je interesse hebt getoond in een kookworkshop.

Our mailing address is:Rada's KookstudioStraat 12Lelystad, Flevoland -Netherlands